Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Falmouth, Jamaica van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Falmouth, Jamaica van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 Augustus 2014 | Jamaica, Falmouth

Dag 4:
We zijn begonnen met een officieel ontbijt genaamd "royal breakfast with table sharing". Ontbijten met o.a. een stel uit Australie en Ohio. Erg gezellig en leuk om andere mensen te ontmoeten. Hierna snel naar dek 16 om het aanmeren te zien! Erg knap om zo'n mega schip netjes aan te laten meren.
Al gauw later mochten we van boord en zetten we voor het eerst voet op Jamaica! Hier hebben we een waterval beklommen. In een grote groep hand aan hand... En dit was echt nodig! De waterval begon vanaf het strand de bergen in! Toen we na een ruim uur boven waren konden we even bijkomen om vervolgens met de bus terug te gaan. Maar niet zonder een extra stop te maken om de plaatselijke Jerk Chicken te proeven én om de bekende 'Blue Mountain' koffie te kopen.
Wederom heel veel souvenirs shops gezien waar Rianne erg veel moeite heeft bij de opdringerige verkopers niets te kopen. Eenmaal terugrijdend naar het schip beseffen we ons weer hoe enorm groot het schip is! Hij steekt enorm uit boven de kleine huisjes... Snel aan boord...
Aan boord moest Rianne nog de surf simulator uittesten.. Erg leuk.. Bij Rianne ging het heel goed! Ondertussen was het tijd af te meren.. Vanaf het dek stond iedereen de "te late gasten" toe te joelen om op te schieten.. En volgens mij hebben we niemand achter gelaten.. Vanavond weer 3 gangen diner!

Dag 5:
Voor het eerst uitgeslapen tot 8:30u :).... Een hele prestatie!
In de ochtend eerst ontbijten in 'central park'. Hier kun je je eigen bagel maken en hebben ze heerlijke vers geperste jus de orange. Vandaag hebben we een dag op zee dus we kunnen heerlijk rustig aan doen. Maar Rianne heeft hier moeite mee en kan weer eens geen minuut stil zitten :). Ze heeft een aantal keren gesurft achter op het dek en het ging haar goed af! Ook hebben we geklommen op de klimmuur en we zijn met de zip-line geweest! Hier vlieg je ongeveer 25 meter hoog van het ene dek naar het andere! Daarna heerlijk lunchen in 'The Windjammer' met een prachtig uitzicht over alleen maar water... :).
In de middag heeft Rianne nog gesurft en zat Rob met een koude Corona te kijken hoe goed ze het deed! Morgen duiken in Mexico! We moeten om 9:15 op de pier gereed staan.. We hebben er zin in!

• 29 Augustus 2014 - 16:15

Jan:

Hallo, jongens wat ben ik jaloers als ik jullie verhalen lees.

Prachtig lijkt me om dat mee te maken.

Het is hier eindelijk weer droog en een beetje warm,
    het was de afgelopen week zeer nat en koud.

geniet nog maar goed van alles.

groeten, Jan, Inge, Rens en James

• 29 Augustus 2014 - 17:37

Manon:

Wat gaaf wat jullie daar allemaal meemaken!!
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben!

Ps. Rianne.. Ik mis je al wel een beetje en kan niet wachten tot het 8 sept is :D

Veel plezier en geniet ervan! We zien jullie over 9 dagen in NY.. Tot dan!

Liefs Manon en Rik

• 30 Augustus 2014 - 12:50

Jan En Aldy:

Volgens ons hebben jullie het heel leuk daar,
    En we vinden het erg leuk om jullie verslag te lezen.
    Foto's?
    We zijn weer thuis, na een paar zeer lange files, afzien zeg,
    Maar hebben een fantastische vakantie gehad!