Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

31 Augustus 2014 | Mexico, Mexico-stad

Dag 6:
7:30 gaat de wekker om heerlijk te ontbijten terwijl de boot aanmeert in Mexico!
Het is prachtig weer en we zijn lekker op tijd. Ook meerden er 2 andere grote cruiseschepen aan. Maar niet zo groot als onze :)
Eenmaal van boord af moeten we ons aanmelden bij de duikschool. Het is een leuke groep. Allemaal vriendelijke Amerikanen en een ander stel die later op de bodem tijdens de tweede duik een huwelijksaanzoek gaat doen! Heel origineel!
Het waren twee prachtige duiken met enorm veel zicht! Zeker 30 tot 40 meter.
De eerste duik was 'cave diving' in 'Santa Rosa Wall'. Dit houdt in dat we door grotten hebben gedoken.. Heel smal en uitdagend! Daarna hebben we langs een afgrond gedoken die wel 1000meter diep is.. Heel erg gaaf. Hier kwamen heel veel vis tegen en een grote kreeft. Er stond een sterke stroming onder water wat het extra technisch maakte.
De tweede duik werd er door het andere stel een huwelijksaanzoek gedaan onder water.. Heel leuk om mee te maken. De tweede keer zijn we niet dieper geweest dan 15 meter en kwamen een grote pijlstaartrog tegen! Heel indrukwekkend!
Op de boot terug werd er uiteraard champagne geschonken en was iedereen enthousiast. Na het duiken zijn we nog naar het dorpje geweest om wat souvenirs te kopen. Leuk volk die Mexicanen.. En er word natuurlijk veel tequila en sombrero's verkocht. Toen we in de middag weer terug aan boord waren heeft Rianne uiteraard weer gesurft en Rob weer met z'n corona op het bankje! We voelen ons helemaal thuis aan boord! Na het eten zijn we die avond nog naar een live comedy show geweest wat erg leuk was!

Dag 7:
De laatste dag alweer van deze fantastische cruise!
Rianne heeft de hele dag gesurft en veel vrienden gemaakt! Rob zat wederom op de tribune met een corona. Aan het eind van de middag was er nog een show op de surf-simulator. Mooi om te zien! Na het avond eten zijn we eerst naar het casino geweest en daarna de nightclub in met iemand de we hebben leren kennen. Hij kwam uit new York en heeft ons veel extra tips gegeven!
Ondertussen zijn de koffers alweer ingepakt en meren we vannacht weer aan in Fort Lauderdale. Vanaf morgen kunnen we de huurauto ophalen op het vliegveld en is onze reis gelukkig nog lang niet voorbij!

• 31 Augustus 2014 - 15:39

Jan En Aldy:

Jullie zijn lekker bezig dus. Het duiken is dus een succes daar. Zijn benieuwd naar de beelden. Zo het eerste gedeelte van de vakantie zit er dus al weer op. Veel plezier met de volgende etappe. Missen wel heel erg beeldmateriaal. Maar dat komt nog wel.. Wij zijn aan het bijkomen van onze wandelingen door de bergen, en genieten nog na.

• 01 September 2014 - 03:23

Rianne Koster:

Leuk dat jullie het ook mooi gehad hebben! we hebben beeldmateriaal genoeg voor na de vakantie.. en vanaf nu zullen we ook wat meer op deze site zetten. we hebben ook heel mooi filmmateriaal van o.a. het duiken!