dinsdag en woensdag in NY - Reisverslag uit 418 W 46th, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu dinsdag en woensdag in NY - Reisverslag uit 418 W 46th, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu

dinsdag en woensdag in NY

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 September 2014 | Verenigde Staten, 418 W 46th

Hoi!!

omdat het gisteren wat aan de late kant was doen we vandaag het verslag maar van 2 dagen.. :)

Gisteren hebben eerst lopend ontbeten.. iedereen eet immers lopend in de zogenaamde 'haast'. We zijn als eerst op zoek gegaan naar een fietsverhuur. Om met deze fiets naar een BestBuy te fietsen om hier een lens te kopen voor de camera. Gelukkig hadden ze deze en konden we eindelijk weer foto's maken!!
Hierna zijn we in Central Park gaan fietsen met de nodige stops. Langs dit park zit ook het Guggenheim Museum en hier moesten we uiteraard ook even naar binnen.. aangezien dit alleen maar kunst is waren we ook binnen 10 minuten weer buiten haha..
Toen fietsen ingeleverd en doorgelopen voor een tour door Rockefeller Centre. hier hebben we een hele leuke rondleiding gehad over de geschiedenis van de familie Rockefeller en het mega Oliebedrijf wat zij hadden.
Ook hadden ze hier een cupcake winkel bekend uit "Sex and the City" waar we uiteraard even wat lekkers moesten kopen! Vanaf hier zijn we naar madame tussaud geweest. Erg leuk en heel veel presidenten uiteraard.. Waar ze hier heel trots op zijn! Aansluitend hebben we wat gedronken op Time Square waar we even later hebben afgesproken met Rik, Manon, Eddie en Rick. Heel leuk om ze hier te ontmoeten en zijn heerlijk uiteten geweest dichtbij Time Square.
Aansluitend zijn we met hen mee geweest naar het appartement waar ze verbleven om hier een biertje te drinken.

Woensdag:
Vanmorgen hebben we het wandelend ontbijt nog maar eens gedaan al lopend naar de waterkant. Hier heb je het Intrepid Sea, Air & Space Museum met o.a. een vliegdekschip, onderzeeër, concorde, en een echte spaceshuttle! we hebben hier erg lang rondgezworven omdat het heel indrukwekkend was! Hierna hebben we een Sightseeingtour gedaan over het water. Hier kon je heel goed de skyline zien van New York en kwamen we uiteraard bij het vrijheidsbeeld.
Eenmaal terug hebben we een wandeling gemaakt over de Highline. Een oude spoorweg die omgetoverd in tot een soort van groenstrook. Hierna zijn we naar Wall street geweest. o.a. de New York stock echange gezien. Vanaf hier hebben we 2 fietsen gehuurd en zijn we de Brooklyn bridge opgefietst. Rik, Manon, Eddie en Rick waren dicht in de buurt dus moesten we ff een biertje drinken in het 'financial district' om daarna in het donker nog een keer de Brooklyn Bridge over te fietsen. haha erg leuk. omdat we de fietsen 24u hebben gehuurd zijn we daarna aan onze dodenmans tocht begonnen om dwars door manhattan terug te fietsen naar ons hotel. wat een drukte!!! maar leuk om te doen.. denk alleen dat menig yellow cap ons nog kan herinneren :)
Toen we dichter bij het hotel waren kwamen we nog een leuk Sushitent tegen... We moesten hier ff wat drinken en konden het ook niet laten om nog wat sushi te bestellen om deze dag af te sluiten..

Morgen al fietsend de trip vervolgen!!

• 11 September 2014 - 07:53

Jan:

Hello, ik zie jullie al fietsen door die grote stad.
    Lijkt mij niets, veel te gevaarlijk daar.
    Mooi om te lezen dat jullie elkaar al twee
    keer gezien hebben, hoe is het mogelijk.

Geniet er nog van.

Jan en Inge