Grotten, en lokaal dorp bezocht - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rianne koster - WaarBenJij.nu Grotten, en lokaal dorp bezocht - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Grotten, en lokaal dorp bezocht

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

23 Augustus 2013 | Tanzania, Zanzibar

Dag Lezers,

Donderdag zouden we naar StoneTown gaan. Maar vanwege het matige weer( ze komen hier nl net uit de winter) zijn we een andere excursie gaan doen. We zijn naar de koraal grotten geweest en daarna een plaatselijk dorpje bezocht.
De grotten waren erg leuk maar niet mega bijzonder.. Maar een lokaal dorpje bezoeken is natuurlijk weer helemaal top! We hadden ballonnen gekocht van te voren en ik had wat geld meegenomen. Toen Rianne de zak ballonnen tevoorschijn toverde werd het dorp weer helemaal hysterisch! Haha... Zelf uitdelen kan simpelweg niet omdat de kinderen over elkaar heen klimmen om een ballon te krijgen. Een vader moet een streep op de grond zetten, waar de kinderen achter moeten blijven, om de ballonnen een voor een uit te delen. (Leuke foto van)
Weer hebben we een huis van binnen gezien en hebben we een lokaal alcoholisch drankje gehad genaamd Dongo.
Het is echt bijzonder hoe deze mensen tegen de rijke blanke mensen opkijken! Ze lopen met ons hand in hand mee om hun dorp te laten zien.

Smiddags hebben we lekker relaxed en savonds hebben we na lang aandringen en wat financiele bijdrages de barman laten zwemmen... Wat deze mensen absoluut niet kunnen... Met reddingsboei en een hoop angst ging hij het water in om als een hondje te trappelen in het water. We hadden een hoop lol en hij zelf natuurlijk ook.. Hij had immers 30 dollar op zak!

Vandaag gaan we naar een school en ziekenhuis.. Wat ons ook erg leuk lijkt!

Groetjes Rob en Rianne

• 23 Augustus 2013 - 15:33

Jan:

Hallo vanuit een warm Nederland.
    Prachtig om die foto's te zien,
    wat zien er schattig uit.
    Zoals wij kunnen zien, vermaken jullie je wel.
    Wij krijgen straks Robbert Jan en Monique,
    die blijven het weekend bij ons, lekker
    bijkletsen en plannen voor de voorjaarsvakantie
    2014, waarschijnlijk ook naar de zon.

groeten, Jan, Inge en Rens

• 23 Augustus 2013 - 17:52

Jan En Aldy:

Wat een leuke dingen zijn jullie aan het doen. Stevig stukje cultuur snuiven. In Nederland ga je dan je eigen spulletjes nog meer waarderen. Gaan jullie nog weer duiken of is dat nu klaar. Geniet nog deze laatste dagen. Groetjes Jan en Aldy