Laatste dagen Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rianne koster - WaarBenJij.nu Laatste dagen Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Zanzibar

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 Augustus 2013 | Tanzania, Zanzibar

De laatste dagen zijn aangebroken van onze vakantie op Zanzibar.

Vrijdag zijn we naar een school, ziekenhuis en nog een dorp geweest. Als voorbereiding hebben we schriften, pennen en snoep gekocht. Ook hebben we een deel van onze kleren meegenomen om uit te delen.

Eerst de school bezocht. Hier was net een jongetje omgekomen en er hing een bijzondere sfeer. Toen maar doorgegaan naar een andere school. Hier stonden ze te spingen om ons bezoek!
Een van de leerlingen pakte een snoepje met haar linke hand aan, en kreeg een enorme tik over haar vingers! Dat was natuurlijk de onreine hand.. Even raar om te zien.
Hierna naar een plaatselijk ziekenhuis gegaan. Het was klein en primitief. Maar nog redelijk goed voor elkaar qua vaccinaties e.d.
Ook hebben we net zoals het schooltje geld gedoneerd.

Aan het eind weer naar een dorpje geweest om de rest van de spullen uit te delen. Erg gaaf om de kinderen hier blij mee te maken!

Zaterdag en zondag doen we lekker rustig aan en spelen we wat volleybal en waterpolo. Rianne is alleen maar druk met de masaï hier. Dat zijn de bewakers afkomstig uit Tanzania. Grote slanke donkere mannen in rode kleden die gek op blonde hollanders zijn:)

Vanavond vliegen we 21:40uur. En dan hopen we om 9:00 hollandse tijd weer in nederland te zijn.

Voor nu de laatste dag genieten op het resort met 30 graden...

Groetjes ons

• 25 Augustus 2013 - 22:41

Jan En Aldy:

Hallo Rob en Rianne,
    We zijn heel benieuwd naar jullie verdere verhalen, want je hebt vast nog veel meer te vertellen.
    Gelukkig is Rob erbij, met al die masaimannen.
    Een goede vliegreis gewenst, en veel plezier in mallorca,
    Groetjes voor Jeroen,
    Jan en Aldy