Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rianne koster - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 Augustus 2013 | Tanzania, Zanzibar

Beste Lezer,

Na een reis vanaf Amsterdam-Egypte-Kenia zijn we aangekomen in Zanzibar! een lange maar prima reis. Vooral als je ontvangen word door 20 zingende en klappende locals icm een glas koude jus d'orange.
We kwamen op een prachtig kleinschalig resort waar, op de eigenaar na, alleen maar locals werken. Pikzwarte mensen en mega vriendelijk! Rianne was direct op haar gemak. Gelukkig nam de koorts snel af van Rianne en kunnen we lekker genieten. Na een goede nacht in de klamboe hebben we ontbijt met uitzicht over de Indische oceaan. Nu bij daglicht maar het resort verkennen en de excursies uitzoeken.
dit resulteert een volledig programma voor de eerste week! haha.
verder lekker gerelaxt en in de middag nog een plaatselijk dorp bezocht. En dan besef je weer dat we het in nederland maar al te goed hebben!!

Men leeft in hutten van bladeren, en de wat rijkeren hebben zelf gemetselde huizen zonder stroom, licht etc etc. Alles doen ze per voet.
Geiten, koeien en kippen lopen overal los. Maar ze zijn wél tevreden en zeer vriendelijk!
Hierna zijn we nog naar het privéstrand geweest. Als je het over Witte Stranden en helblauwe zee hebt!! echt super! Op het menu stond een Afrikaans buffet. echt leuk om allerlei dingen te proeven! En daarna weer de klamboe in ;)

Dag twee zit er nu bijna op. We zijn wezen duiken vandaag bij Mnemba Island. een eiland waar Bill Gates e.a. sterren veel op vakantie gaan. niet toegankelijk en te duur voor ons :)
Vandaag dus 2 duiken gemaakt naar 18 en 16 meter. om onze nieuwe onderwatercamera te testen! en dat ging best goed! Mooie vissen gezien! We gaan hier tevens ons tweede brevet halen! Advanced Open Water. Dit gaan we vrijdag, zaterdag en zondag doen. en hopen nog veeel meer te zien!

Morgen gaan we met Dolfijnen zwemmen! en daarna naar het Jozani forest. Om de red Columbus Monkey te zien.
Trouwens het internet word als High Speed Satelite WIFI aangegeven... Maar dit is dan denk ik tippisch Afrika... het is erg traag... pff...

Ik hoop dat ik wat fotos toe kan voegen!

Groetjes Rianne en Rob

• 13 Augustus 2013 - 21:40

Aldy En Jan:

Ziet er schitterend uit. Bijna net zo mooi als Oostenrijk. :-)
    Fijn om wat van jullie te horen, want ik werd al een beetje bezorgd, of alles goed was gekomen, en jullie niet onderweg waren blijven hangen ergens, en hoe het met de ziekte ging.
    Jullie foto s zien er erg mooi uit, genoeg te doen.
    Succes met het halen van jullie brevet, en spek de locals maar een beetje, en doe flipper de groeten.
    Wat voor speciale koffie hebben ze daar nu weer?

• 13 Augustus 2013 - 22:04

Jan:

Hallo vanuit het koude Nederland.
    Geweldig om dit allemaal te lezen, lijkt met prachtig.
    Het tweede brevet al bijna in jullie bezit.
    Als jullie slagen, hebben we weer een feestje!!!!!!
    Doe voorzichtig daar en groetjes
    van ons en James. (hij blaft niet meer 's nachts
    en poept elke dag wel 2 of 3 keer)
    zal wel aan het het vele eten liggen dat hij hier krijgt.

Jan, Inge en Rens