Dag 5 - Duiken in Padangbai - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 5 - Duiken in Padangbai - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Duiken in Padangbai

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

08 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Blub.. Blub.. hier een groet onder water!

Vanmorgen was het even knijpen met de ogen... om 6:15 ging de wekker, om even te ontbijten, spullen te pakken en om 7:15 opgehaald te worden.

OM TE DUIKEN!!!

We hadden er echt helemaal zin in!!
Typisch zo'n Bali dag. Je word door een privéchauffeur opgehaald bij het hotel met een nette auto. Een uurtje rijden, en dan kom je in het prachtige padangbai! Een havenplaats met alleen maar duikscholen en andere wateractiviteiten.

Is ook niet gek met zo'n mooi strand en kraakhelder water.

We werden goed ontvangen, en konden onze spullen passen voor het duiken.
Het was even anders dan dat we gewend waren. We gingen op een klein bootje met ons twee, de instructeur en de kapitein.

Eenmaal op water voel je de vrijheid al van het leven op en onder water.
We gingen naar de populaire duikplek blue lagoon. waar we twee duiken gingen maken.

Bij de eerste duik kregen we eerst wat instructies op alle vaardigheden weer even op te frissen. De instructeur nam alle tijd om ons details bij te leren voor het duikbrevet (willen we in nederland halen)
Op 5 meter diepte moesten we onze zuurstoftoevoer uit onze mond doen en weer indoen. dat was redelijk te doen.. maar toen...
We moesten op de zeebodem onze maskers af doen, en weer op. Dit was even wennen, maar met een goede uitleg van te voren viel het achteraf toch mee.

Toen we de oefeningen gedaan hadden gingen we een stuk zwemmen en de bodem verkennen. Al gauw zagen we de mooiste vissen! teveel om op te noemen! zeepaardjes grote gele maanvissen, lichtgevende slakken, zeesterren en als hoogtepunt een grote zeeschildpad! En dat allemaal 18 meter onder de wateroppervlakte.

Helaas vliegt de tijd voorbij en moet je naar boven omdat de zuurstof op raakt.

De tweede duik deden we verderop. Even nieuwe flessen aankoppelen wat drinken en weer het water in.
Nu gingen we direct ver na beneden en zwommen over gigantische riffen! hier zagen we grote zeeslangen, heel mooie kleurrijke vissen en uiteindelijk een echt schip dat als wrak op de bodem ligt voor duikers!
het is onbeschrijfelijk wat je onderwater ziet! Echte Nemo-vissen zei Rianne toen we boven water waren! En nog hele aparte vissen en beesten die de instructeur ons liet zien onder water. Ook hier hebben we veel geleerd. Het is namelijk echt vet als je uiteindelijk bereikt om op je adem te duiken. En dat lukte ons allebei!! De instructeur was trots op ons!!

Eenmaal boven water gekomen hebben we geluncht en in het hotel weer bij het zwembad gelegen. Vanavond heerlijk gegeten bij een gezellig restaurant op het terras aan de weg.

We maken echt van alles mee! Echt super!

waarschijnlijk gaan we nog een keer duiken, en hopen we zelf een camera te kunnen huren voor onder water.

Vanavond lekker relaxen, en morgen om 10:00 melden in de Spa om allebei 2 uur een total body bali massage te ontvangen :) nie gek dacht ik :)

Tot morgen!!

• 08 Oktober 2011 - 13:34

Rianne Koster:

Ik wou nog een leuk filmpje erop zetten, maar met de HD camera krijg ik te grote bestanden op up te loaden. die bewaren we dus voor thuis!

Dikke kus ons!

• 08 Oktober 2011 - 13:44

Reijco En Nel:

Hey avonturiers, klinkt echt super gaaf wat jullie allemaal beleven! Heel erg mooi verhaal over dat duiken! Nog heel veel plezier en zijn benieuwd naar het volgende verhaal!

Liefst ons

• 08 Oktober 2011 - 13:44

Rik:

Prachtige foto's hoor. Wij hebben nu een repetitie vam het koor en doe dit even via de telefoon. Fijne avond

• 08 Oktober 2011 - 14:11

Ineke Larooij:

Wat een belevenis zeg dat duiken. Lijkt me best eng.
    Nog heel veel plezier. Leuk om jullie belevenissen zo te lezen.

• 08 Oktober 2011 - 15:06

Aldy:

Gelukkig zijn jullie weer boven water gekomen. Maar het moet schitterend zijn onder water.
    Ik ben speciaal met de laptop naar het restaurant gegaan om jullie belevenissen te lezen, want in ons huisje hebben we geen internet.
    Volgens mij staan jullie nog vroeger op dan thuis, maar het lijkt me fantastisch wat jullie beleven.
    Groetjes, Jan en Aldy

• 08 Oktober 2011 - 20:30

Elna Nieswaag:

Lijkt me ook wel wat dat onder water duiken. Veel plezier morgen bij de massage Ha...Ha

• 08 Oktober 2011 - 21:03

Jan Koster:

Lieve Rob en Rianne,wat geweldig
    wat jullie beleven daar.
    Wij zijn net thuis van de uitvoering
    met ons koor, geweldig!!!
    Nog mooier dan onder water. HAHAHA
    Veel plezier morgen bij de massage.
    Jan en Inge
    Rens en James (ik mis jou ook)

• 09 Oktober 2011 - 06:51

Rob:

We zitten in puri santrian, Sanur Bali

We liggen nu onder een palmboom in de schaduw, ti's 34 graden. En in de zon verbrand je echt knetter snel!!

• 09 Oktober 2011 - 06:51

Rob:

We zitten in puri santrian, Sanur Bali

• 09 Oktober 2011 - 07:30

Jos Nieswaag:

Geweldig wat jullie daar allemaal doen en beleven. Kijken met ongeduld uit naar het volgende dagverhaal. Hier in Nederland zitten we ook onder water maar dan wel op een andere manier. Regen, wind en veel regen / hagel. Als jullie weer terugkomen is het hier helemaal kaal en mag je s'morgens weer de autoramen krabben. Veel plezier verder.

• 09 Oktober 2011 - 12:20

Rianne Koster:

Moeten we maar flink genieten hier! ik kan hier helaas niet alvast een krabber kopen!