dag 12 - Duiken in Tulamben!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu dag 12 - Duiken in Tulamben!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

dag 12 - Duiken in Tulamben!!

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

15 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Dag Volgers,

Vandaag een onwijze gave dag gehad!!!
We hebben gedoken op de mooiste plek van Zuidoost Azië genaamd Tulamben!
Normaal duik je vanaf een boot maar op deze unieke plek kun je het water gewoon inlopen.

We waren vandaag met z'n 6-en. 2 van ons hadden alle mogelijke brevetten, 2 van ons hadden brevet 1 en wij hadden niks haha. Omdat ze al gezien hadden hoe goed we konden duiken mochten we mee naar het USS Liberty wrak van wel 130 meter lang!!

Wat een onwijze ervaring zeg.. we zwommen rustig naar beneden tussen alle vissen en eenmaal beneden vormden we even weer een groep. Toen werd er achter ons gewezen:... De Romp van het schip (een meter of 10) helde helemaal over ons heen!! Je voelt je dan echt ineens heel klein onder water!

Het schip ligt er sinds de tweede wereld oorlog en is ook grotendeels uit elkaar gevallen. Wel zit er enorm veel koraal op en zwemmen echt de gekste vissen hier rond.

We zijn deze duik langs het schip verder naar beneden gegaan en hebben tevens verschillende foto's gemaakt.
We bevonden ons op het laagste moment op 22,9 meter onder de zeespiegel. (zonder brevet mag je normaal 10 meter diep)

Na de eerste duik hebben we lekker was geluncht op de kant en een uur later waren we er weer helemaal klaar voor.

Deze keer gingen we in het wrak zei de instructeur. En ja hoor... hij had niet gelogen.. We zwommen via de ene kant erin, kwamen op een soort binnendek en zwommen aan de andere kant weer door een ruimte om uiteindelijk weer aan de andere kant te komen van het schip.
Niet te vergeten dat we tijdens deze capriolen echt HELE MOOIE vissen tegen kwamen!!! De tweede duik zaten we rond 18 meter en hebben we 53 minuten gedoken.

Ook dit duiken is net als de hele reis... Het is niet duidelijk te maken dmv een foto of verhaal hoe mooi dit is... Je moet het echt beleven! Maar we hadden vandaag een camera bij ons om foto's te maken onder het water.

Na de tweede duik waren we echt super blij verrast van deze fantastische belevenis! en hebben we nog even gezellig na gekletst. Even douchen en daarna naar het hotel.

Vanavond weer heerlijk gegeten! Het personeel kent ons al bij voornaam en vind het fantastisch dat we vaste klanten zijn!

Morgen weer even rustig aan, we krijgen onze duikvrienden om bezoek en gaan lekker een dagje relaxen en nog een keer jetskiën met zijn vieren

Fijne avond alvast en tot morgen!!

• 15 Oktober 2011 - 13:38

Elna Nieswaag:

Lijkt me inderdaad onwijs gaaf. Wat leuk voor jullie dat je ook zo ver mee naar beneden mochten. Hier is het lekker weer zonnetje aan de hemel alleen wel eeeeerg koud.
    zit te vernikkelen op het balkon Ha...Ha.

• 15 Oktober 2011 - 13:49

Dag Elna!

Haha... het zonnetje is in ieder geval al beter dan regen! Tot snel!

Groetjes ons!

• 15 Oktober 2011 - 14:01

Elna Nieswaag:

Heb je helemaal gelijk in. Nog veel plezier. Oma wil ook graag mee naar beneden om te duiken ze wil graag die mooie vissen zien.

• 15 Oktober 2011 - 14:03

Rianne Koster:

Heb ook weer een Filmpje toegevoegd van die school Jackfishes. Zijn we namelijk onderdoor gezwommen om de beurt

• 15 Oktober 2011 - 14:05

Elan:

Erg gaaf dat filmje en die foto's. lijkt me geweldig om bij zo'n school vissen te zwemmen. filmje komt goed over.
    Doei gr aan rianne.

• 15 Oktober 2011 - 14:05

Jan En Inge:

Hallo, wij zitten nu in /dronten bij Mark en Anke de foto's te bekijken.
    Geweldig mooi om te zien,
    wat een mooie ervaring.
    Wel diep en eng lijkt mij.
    Net bij de Arena geweest, ook mooi.
    Veel plezier nog.
    Groeten van ons allemaal uit Dronten
    ps Rik heeft een foto gestuurd

• 15 Oktober 2011 - 17:17

JAN En ALDY:

Zo hier zijn je vader en moeder ook weer. Wat een prachtige beelden onder water dat is natuurijk puur genieten. Volgens mij is die aardappelvis de giftigste vis die er maar rond zwemt. In Japan een delikatesse, mits goed klaargemaakt. Het is officieel geloof ik een Kogelvis die zichzelf opblaast. Je zult wel een bruine kruin krijgen met de zon zo recht boven je. Geniet nog van de laatste dagen daar. Kijken naar jullie uit. Vandaag op en neer langs de Rijn gereden, twee keer met de veerpont overgevaren. Mooie dag trouwens met 20 graden in de zon gezeten, vanmorgen 6 graden met snijdende oosten wind, maar droog. Groetjes (schoon)Pa en (schoon)Ma.

• 15 Oktober 2011 - 20:26

Ineke Larooij:

Mooie foto's zeg. Wat een ervaring om zo diep te mogen duiken. Jullie zijn al lekker verkleurd zeg.
    Hier in Zoetermeer is het ook heerlijk weer.
    Fijne dagen nog

• 16 Oktober 2011 - 06:21

Rens:

hallo, rob en rianne
    ik vergis me er nog wel eens in dat jullie nou man en vrouw zijn...
    maarja. prachtig daarsow
    wij hebben ook de amsterdam arena bekeken...
    rik heeft je wel foto's gestuurd...
    groeten mij :D

• 16 Oktober 2011 - 14:13

Heey Rens,

Heb je foto's gezien op de telefoon van Rianne. Echt super gaaf ofniet? Is het gezellig in Dronten?

Ik heb een heel leuk souvenirtje voor je gekocht hier rens! Dus tot gauw!

• 16 Oktober 2011 - 14:18

Dag schoonvader,

Ik hoop niet dat die vis echt zo gevaarlijk is, want er zwommen er echt veel. en voor ons hotel ook. Nu weten we ook dat ze het hier niet zo heel nauw met regeltjes nemen... maja.. We zijn er nog! Vandaag ook grote alen gezien voor het hotel en zee-egels en zeesterren etc etc.

Goed te horen dat het leuk is in Duitsland! en super lekker dat jullie goed weer hebben! Geniet er van!

Tot gauw