weer een lange, maar fantastische trip! - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu weer een lange, maar fantastische trip! - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu

weer een lange, maar fantastische trip!

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 September 2012 | Verenigde Staten, Sedona

Beste Volgers!

Wat is er lekkerder wakker worden, dan de het eerste half uur van de dag even een paar baantjes te trekken in het buitenzwembad.
Even heerlijk ontbeten, en toen kan de reis beginnen. Het was ongeveer twee uur rijden naar het beginpunt van de apache trail. Een route die vroeger door indianen werd gebruikt voor goudwinning.

Meteen aan het begin ligt dan ghost town - goldtown. Een dorpje dat vroeger maar drie jaar bewoont is geweest door 5000 mensen. Hier is de goudmijn nog toegankelijk en het dorpje staat er nog steeds ( weliswaar opnieuw opgebouwd voor tourisme ).

Na ongeveer 10 mijl kwamen we bij Tortilla Flat. Een dorpje dat nog steeds bewoond word door maar liefs 6 mensen. Hier hebben we gelucht bij een hele gave zaak waar het normaal is dat iedereen een gesigneerde dollar aan de muur plakt. Tevens waar er te gekke barkrukken waar Rianne meteen weer op zat! Haha.

Hierna begon de 22 mijl onverharde apache trail. Dat was even wennen zeg. Maar een Fantastisch uitzicht tussen de bergen, meren en cactussen!

Aan het einde kwamen we bij de Roosevelt Dam. Vernoemd naar het dorpje welke zich nu op de bodem van het Roosevelt meer bevind.

Toen we na totaal 9 uur gereden te hebben met veel stops, kwamen we in Sedona aan. Dit is het gebied met het rode gebergte. En dat was te zien ook! Echt heel indrukwekkend. En het was al bijna donker, dus morgen zien we veel meer..

Net even gegeten bij een hele leuke Mexicaan. Uiteraard het plaatselijk drankje: Margherita geprobeerd bij het eten. :)

Morgen rijden door naar de Grand Canyon. Daar pakken we een hotelovernachting, en dan staat er overmorgen een helikoptervlucht boven de Grand Canyon op ons te wachten!

Temperaturen waren vandaag weer boven de 40 graden. Maar eenmaal in Sedona was het zo'n 80 Fahrenheit (26 graden)

Groeten van ons!

• 03 September 2012 - 07:12

Jan Nieswaag:

Nou, nou dat was wel een hele reis vandaag. Zeker veel mooie natuur gezien. Zijn jullie dus niet meer naar het luchtvaartmuseum gegaan zoals in het roadbook stond?. De barkrukken waren zeker met paardenzadels.Geniet er van. Ik ga aan het werk en jullie slapen.

• 03 September 2012 - 07:16

Rianne Koster:

Haha idd paardenzadels. Luchtvaartmuseum was al vroeg gesloten. Dus we hebben voor iets meer tijd gekozen, en vanmorgen iets rustiger aan gedaan. Werkse vandaag!

Gr rob

• 03 September 2012 - 07:21

Jan Nieswaag:

Aldy zoekt alles op op Google Earth en Internet wat jullie doen. Kijk maar uit voor je het weet hangt ze met haar Google Earth Copter boven jullie hotel.

• 03 September 2012 - 07:34

Jan Nieswaag:

Met James is alles weer goed na zijn nare ervaring. Rold al weer door de vis en springt al weer in de blubber sloot en heeft het naar zijn zin.

• 03 September 2012 - 17:35

Elna:

Wauw helikoptervlucht. Ik kom even over vliegen en ga dan even met julie mee in de helikopter. Geniet ervan is vast even mooi als toen ik met de ballon omhoog ging. Je kan vast heeeeeel ver kijken.
    Ik lees wel hoe het is geweest.

• 03 September 2012 - 17:49

Aldy Nieswaag:

Mijn cactus is nog maar 25cm,
    kan nog wel een paar jaar duren voor hij groot is.
    Jullie beleven wel veel mooie dingen, zeg.
    Groetjes en tot morgen.

• 03 September 2012 - 18:25

Jan En Inge:

Ja, daar ben ik ook weer een keer.
    Vandaag mijn eerste werkdag weer gehad.
    Vermoeiend hoor.
    Ik zie wel dat jullie het naar de zin hebben daar,
    prachtig om te zien.

Groeten en tot morgen.

Jan, Inge en Rens
    Wouter en Edith zijn op dit moment onderweg naar Kos
    met het vliegtuig. (ben helemaal niet jaloers hoor!!!!)

• 03 September 2012 - 20:11

Oma:

Oma wil ook heeeeel graag me in de helikpoter. Dan hoeft ze niet te lopen.