San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Beste Volgers,

Vandaag de hele dag in San Francisco geweest.
Na een brandmelding waren we vroeg wakker, maar we konden daarna nog twee uurtjes slapen. Eerst uiteraard de Cabelcars opgezocht. En een stukje mee geweest.
Daarna hebben we twee tandems gehuurd en zijn we langs de haven naar de Golden Gate bridge gefietst. Even lekker geluncht en toen de fietsen in leveren.

We zijn met de taxi naar China town gegaan. Erg leuk om even rond te lopen en de winkeltjes te bezoeken. We kregen even het gevoel of we weer in Bali waren.

Hierna zijn we naar Union Square geweest, waar alle grote winkels qua grote merken zijn gevestigd. Zwervers krijgen hier in San Francisco veel respect en dus zie je er heel veel!
Op Union Square kwam er een zwerver naar ons toe en begon een nummer te zingen. Op zich niet eens slecht. En uiteraard kreeg hij van ons zijn verdiende tip :).

Aan het eind van de middag zijn we weer naar pier 39 gegaan. Eerst om wat rond te kijken en daarna even een eettentje op te zoeken. We hebben nog even naar een straattheater show gekeken en toen lekker gegeten.

Savonds zijn we naar Alcatraz gegaan. We moesten ons melden in de haven, en toen gingen we met een grote groep de boot op.
Een mega uitzicht als je eenmaal op het eiland bent richting de kust van San Francisco.
We kregen in het Nederlands een rondleiding en hebben zeer interessante details gehoord. Zo ook de uitleg van ontsnappingspogingen van dit eiland.

Op de terugweg met de boot naar de vast wal kwamen we nog twee bekenden tegen. ( Sjoerd Kloek en z'n broer ). Wat is de wereld dan weer klein eigenlijk.
Bij terugkomst in het hotel hebben we weer lekker wat gedronken in het cafe.

We lopen alweer richting het eind van de vakantie en gaan nu wat meer proberen te relaxen en er wat minder op uit te gaan.
Kijken of het gaat lukken :)

• 11 September 2012 - 18:16

Jan En Inge:

Hallo jongen, geweldig om dit te lezen.
    Lijkt me schitterend.
    Onvoorstelbaar dat je daar ook nog
    bekenden tegenkomt.

Blijf jullie volgen, genieten geblazen daar.

Groeten, Jan en Inge

• 11 September 2012 - 19:10

Jan Nieswaag:

Weer veel mooie dingen gezien dus. En nu een beetje in de relex stand en genieten van alle dingen. Plezier nog deze dagen en bedankt voor de felicitaties.

• 11 September 2012 - 20:27

Elna:

Nog genieten van de laaste dagen. Hebben julie nog wat gemerkt van herdenkingen van 11 September?