Yosemithe Park en San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu Yosemithe Park en San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Yosemithe Park en San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Beste Volgers,

Even een verslagje overgeslagen. Maar we zijn aangekomen in San Francisco.
Gisteren in het national park Yosemite geweest.
Een park met een grote van 3000km2. Centraal staat de grote vallei met grote watervallen.
Hier leven beren, coyotes, herten eekhoorntjes etc. etc.
Helaas hebben we geen beren gespot, maar wel een aantal andere mooie dieren!

Gisteren vanuit het park doorgereden naar El Portal. Een heel klein dorpje aan de rand van dit grote park.
Echt een doortrekkers hotel waar we even gerelaxt hebben.

Vanuit El Portal zijn we doorgereden naar San Francisco. Eerst de auto geparkeerd in deze grote stad, en toen even langs de pieren gelopen. Met een fietstaxi zijn we naar pier 39 gegaan. Deze is erg populair om zijn winkeltjes en uitzicht op de gevangenis alcatraz.
Hier even lekker wat gedronken en met de taxi weer terug naar het AT&T stadion om de baseball wedstrijd te kijken! Gaaf om een keer mee te maken... Maar de wedstrijd duurt wel enorm lang haha..

Vanavond naar het hotel gegaan, en lekker in de kroeg met zn vieren gekaart.
Het was een erg gezellig maar drukke dag!

Vannacht werden we gewekt om 6:30 door het brandalarm... We hoorden een rinkelende bel en Maarten zei: is dat niet het brand alarm... En wij: nee joh...
Even later ging weer die lange rinkelende bel... Dan toch maar vanuit het raam 6 verdiepingen naar beneden kijken.. En ja hoor... Hele straat vol brandweer voor ons hotel.. Lekker is dat. Snel onze kleren aan en belangrijke papieren mee.. ( en de camera ) en toen snel naar beneden. Er hing een brandlucht op de gang, en dan word het wel even serieus. Maar gelukkig was de spanning snel voorbij en stelde het uiteindelijk niet veel voor. Dan maar wel lekker naar bed...

Tot morgen!!

• 10 September 2012 - 19:20

Ineke:

Wat een gigantische bomen zeg. Spectaculair.

• 10 September 2012 - 19:29

Jan En Aldy:

Leuk, weer een nieuw verslagje!
    Jan zei al dat een baseball wedstrijd lang kon duren,
    en dat is dus gebleken.
    Begint de vermoeidheid al toe te slaan, want jullie hebben al
    wel heel veel verschillende dingen gezien.
    We zijn zo benieuwd naar jullie verhalen en foto's!
    Leuk, die berg onder je duim ,Rianne, lukt dat ook met Rob,ha ha.
    Groetjes en goede reis verder, Jan en Aldy

• 10 September 2012 - 20:07

Elna:

Lekker spannend zo'n brandalarm in de vroege ochtend. Veel plezier nog de laatste dagen.

• 10 September 2012 - 20:55

Jan En Inge:

Hallo, gaaf om te zien en te lezen waar jullie allemaal zijn.
    Geweldig die bomen en dat uitzicht.
    Zorg dat je Alcatraz weer veilig uitkomt,
    geen gekke dingen doen Maarten,
    je zit er zo 20 jaar vast.

Tot morgen en veel plezier.