Op naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu Op naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Op naar Monterey

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 September 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Beste Volgers,

Van van San Francisco naar Monterey gereden over de highway 1. Een mooie route langs de kust. Het was een kleine twee uur rijden.
Uiteraard zijn we onderweg even gestopt om het strand op te lopen. Maar het was wel erg koud als je temperaturen van boven de 40 graden hebt beleefd.

Eenmaal aangekomen in Monterey zijn we naar de haven gegaan, hier heb je Downtown Monterey en aansluitend de Fishersmans Warf. Veel winkeltje en eettentjes.

Hier hebben we een walvissen tocht gemaakt. We gingen met een groep op de boot en ongeveer 1,5 uur uit de kust kwamen we een Killer Whale tegen oftewel een Orka!
De boot ging behoorlijk op en neer met die grote golven, maar we hebben alles binnen weten te houden :).

We hebben deze een tijd gevolgd met de boot en meerdere mooie foto kunnen maken! Verder hebben we zeehonden en zeeleeuwen gezien, en grote albatrossen die ons nauwlettend in de gaten hielden!

Savonds bij een gezellig restaurant gegeten. ( waar ik geen wijntje kon bestellen omdat ik mijn legitimatie niet bij me had ). Maar wel genoten van het appelsapje. :)

Morgenvroeg rijden we door naar Santa Monica +\- 6 uur rijden, waar het als het goed is weer lekker strandweer is. Dan toch maar op zoek naar Jetski's.

Groetjes ons!

• 12 September 2012 - 18:43

Jan En Aldy:

Wie zag er nu zo jong uit van jullie, dat hij/zij geen wijntje mocht,
    Rob of Rianne?
    Gaaf dat jullie een orca in het wild gezien hebben,
    dan was je niet voor niets misselijk, of zag je er twee?
    Hopelijk hebben jullie nog een dagje strandweer,
    want dat heb je hier niet meer!
    Geniet van de laatste dagen!
    Groetjes, Jan en Aldy

• 12 September 2012 - 21:41

Jan En Inge:

Hallo, prachtig om dit weer te lezen, dat je daar
    zomaar een orka ziet zwemmen.
    Het is hier al aardig koud aan het worden,
    vannacht was het hier 10 graden, brrr.

Geniet nog van de laatste dagen.

Groeten, Jan en Inge

• 13 September 2012 - 07:34

Jan Nieswaag:

Geef jullie vlucht nummers voor de terugweg nog even door via SMS oid. Leuk om jullie te volgen via het internet op de vluchtkaarten van de vliegtuigen. Kunnen jullie dan live volgen waar jullie vliegen.