3e Dag - Excursie naar o.a. Bedugul en Jatiluwih - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu 3e Dag - Excursie naar o.a. Bedugul en Jatiluwih - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

3e Dag - Excursie naar o.a. Bedugul en Jatiluwih

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

06 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Dag trouwe Volgers!

Vandaag weer veel beleefd als echtpaar!
Vanmorgen zijn we de dag vroeg begonnen omdat we op excursie gaan.

7:00 de wekker, en 7:30 aan het ontbijt. Dit keer wel even wat anders dan gister. Het regende toen we wakker werden. Maar met deze temperatuur is dat lang niet erg.

tussen 8:30 en 9:00 zouden we gehaald werden.. maar aangezien de Indiërs alles op hun eigen tempo doen werd het 9:30. Vandaag dus een stuk cultuur beleven van het Hindoe-eiland Bali.

We begonnen de reis richting de Ulun Danu tempel. sinds 1917 opnieuw opgeboudw ivm een uitbarsting van de vulkaan. Maar onderweg hier na toe kregen we het met onze chauffeur over koffie. (wat toevallig)
Uiteraard moesten we dus de plaatselijke Luwak koffie proeven. de duurste koffie dat er bestaat.
De civetkat eet namelijk de beste koffiebessen op, en de boon verteerd hij niet, zodat deze weer bij zijn uitwerpselen terecht komen.
Koffie smaakte niet slecht en we hebben ook maar even wat voor thuis meegenomen.

Bij de tempel aangekomen zie je echt dat alles draait om geloof. heel bijzonder om te zien hoe verschillende geloven in elkaar vergroeit zijn.
Tevens was deze tempel gelegen in het Baratan-meer. omdat de demonen in het water zitten houden de goden, wonende in de tempel, deze tegen.

Hierna hebben we een lunch gepakt bij de plaatselijke buffet-specialist. Apart maar toch lekker eten met z'n 6-en (de excursiegroep)

Aansluitend zijn we naar de Sawa's gegaan (rijstvelden). Dit is echt heel mooi om te zien. Enorme vlaktes van kleine vijvertjes waar rijst in gekweekt word. uiteraard moest Rob even ervaren hoe de plaatselijke bevolking met z'n blote voeten in de waterplassen stond.
Nadat Rob zijn voeten weer schoon had konden we verder.

Warmwaterbronnen vanuit de grond was de volgende bestemming. Ook deze stop was zeker de moeite waard.
Vulkanisch verwarmt water. Het ruikt niet erg fris als je erin zwemt maar voor het idee was het best leuk!

Op de terug weg zijn we gestopt bij een plaatselijke markt. Dit was het gemiddelde beeld van het dagelijkse leven hier op straat.
De mensen hier hebben echt geen cent om de koffie mee te roeren.
Hier hebben we gezien hoeveel werk er door mensenhanden verricht werd voor een paar eurocenten...

Vanavond hebben we een Bali-Night-Diner. Balinees eten in het Hotel met danseressen en muziek en optredens! We hebben er helemaal zin in!!

Tot Morgen!

• 06 Oktober 2011 - 10:13

Rik:

Nog meer Foto's ;) Hebben jullie skype?

Selamat bersenang-senang!

Gr

• 06 Oktober 2011 - 10:13

Maarten En Esther:

Leuk leuk...
    Dat van die uitgepoepte koffieboon heb ik eens ergens gelezen.
    Smaakt dat nu echt anders of gewoon als koffie?
    Je autotje doet het prima Rianne ;).
    Nog steeds een halve tank en 300 km op de teller.
    Ik zal de banden nog ff opblazen want die zijn niet echt hard.
    Eetsmakelijk straks.
    Groetjes

• 06 Oktober 2011 - 10:27

Rianne Koster:

haai volgens mij kan ik ook skype installeren op de ipad zou ff kijken vanaaf of morgen

• 06 Oktober 2011 - 10:27

• 06 Oktober 2011 - 10:28

Rianne Koster:

goed bezig met me autotje,,

• 06 Oktober 2011 - 10:33

Jan Nieswaag:

Het ziet er weer fantastisch uit, ik zou er denk ik blijven fotograveren. Leuk om zo ook eens het dagelijkse Bali leven mee te maken. Mijn collega zij nog dat jullie eens moeten kijken of er nog een plaatselijk feest is in de buurt. Dat mopet ook mooi zijn, veel dansen in plaatselijke kleurrijke kleding volgens hem. Misschien weten ze dat wel op het ressort. Wel bijzonder van die koffie, ik heb er ook wel eens over gelezen, volgens mij is die koffie soort heel duur in Europa, misschien daar redelijker geprijst. Heb je al uit de Cocosnoot gedronken uit de boom? Geen last van grote bloedzijgers daar in het water? Nou het is hier nu half een nog drie uur en dan ga ik naar huis, eindelijk ook vakantie voor ons even bijkomen van alle indrukken en werk de laatste drie maanden. We gaan deze periode eens mooi met elkaar afsluiten. Ik hoop dat we in Duitsland ook internet kunnen krijgen om julli te volgen, maar we zien wel. Anders horen en zien we het wel na de vakantie als we James ophalen. Geniet zoveel mogenlijk van alles wat jullie doen en ondernemen laat het goed op je inwerken. Het is nog een heel verhaal geworden, maar het is voor mij nu ook pauze vandaar.

• 06 Oktober 2011 - 10:50

Rik:

Super Coole Foto's !!!
    "Selamat makan" vanavond, wij gaan vanavond naar Zenderen om de trouwlocatie te bespreken.

Gr

• 06 Oktober 2011 - 10:51

Rianne Koster:

haai skype doet het hoor.. ga alleen nu ff naar de kamer want we gaan hier zo eten.
    xxxx

• 06 Oktober 2011 - 10:53

Rianne Koster:

ow super vet.. ben benieuwd wat jullie daar van vinden..
    zaterdag duiken dat word veeeeeetttttt

• 06 Oktober 2011 - 11:16

Jan Koster:

Geweldig, wat een mooie foto's,
    lijkt me schitterend om te zien allemaal.
    Wij zitten hier met dikke buien regen
    en veel wind.

Groetjes

• 06 Oktober 2011 - 11:48

Elna Nieswaag:

erg mooi allemaal geniet met jullie mee via de foto's. En die koffie jaaa Rob hoeft alleen maar koffie te horen en daar zijn ze weer de beukenhorst bonen.
    Nou het is hier koud, regen en harde wind.

• 06 Oktober 2011 - 11:53

Jan Koster:

Hier nog even een berichtje,
    ik liet de foto's zien aan Gerard
    onze drukker, die was helemaal weg
    van jullie, leuk stel, zei hij.
    Ook van hem de groeten.

• 06 Oktober 2011 - 12:24

Oma Nieswaag:

vraag van oma komen jullie wel weer terug nu je zo'n luxe leventje heb, hier moet je werken hoor geniet van alles.
    groetjes van oma nieswaag

• 06 Oktober 2011 - 12:55

Aldy:

Wauw, jullie beleven nog eens wat,en wij dus ook.
    Kunnen jullie al dat exotische eten goed verwerken? (netjes geformuleerd, he).
    De souvenirs kosten zeker ook niet veel op de markt.
    Tot horens weer. Groetjes.

• 06 Oktober 2011 - 18:17

Rens:

Hallo, hier nog een berichtje uit Enschede.Gaan jullie mee naar de
    wedstrijd van FC Twente
    tegen Sportclub Genemuiden?
    Ik kan kaarten bestellen voor 5 euro
    per stuk op woensdag 26 oktober?
    Niet te veel koffie drinken van die
    civetkatten, lijkt me niet goed voor de
    maag.
    Groeten Rens en de rest

• 07 Oktober 2011 - 12:28

Jan Koster:

Hallo, het is hier half drie,
    komt er nog een verslag van dag 4 of
    zijn jullie in slaap gevallen?