Dag 2 - resort verkennen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 2 - resort verkennen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 2 - resort verkennen

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

05 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Goedenavond volgers!

Daar zitten we weer. Op de grote bank op het strand. nu wel wat door de zon verbrand :) Rob meer dan Rianne :p

Gisteravond lagen we 21:00 op bed, best vermoeid van de lange reis.
Vanmorgen moesten we door de wekker gewekt worden om 9:00.. 12 uur geslapen! Daarna lekker relaxed aan het ontbijt.

Het Beachrestaurant (ontbijtzaal) ligt zoals het al doet vermoeden aan het strand. We werden zoals overal zeer vriendelijk verwelkomt! ze zijn zo vriendelijk dat ze alles voor je willen doen, ik denk zelfs het eten voor je opeten.. maja daarvoor hadden we net de wekker gezet :)

2 verdiepingen aan het strand met beide verdiepingen een buffet voor het ontbijt. Al het denkbare is hier te vinden, en speciaal voor Rianne echte kleine pannenkoekjes wie op haar commando gebakken worden.

Na het ontbijten hebben we het tweede zwembad verkent (ligt ook haast in de zee)
We hebben hier lekker een drankje gedaan aan de bar (foto speciaal gemaakt voor pa Nieswaag)

10 stappen verder en we konden even het zoutwater proeven.. even uitkijken waar je loopt want er liggen van allerlei bijzonderheden op de bodem van dezen heldere zee.

Kano's kun je vrij gebruiken vanuit het hotel, dus wie dachten jullie wie het eerst hierop lach... RIANNE :). Rob had nog wel moeite met het peddelen maar het kwam uiteindelijk goed!

Eend eindje op het water kwamen we erachter dat we toch maar snel de duikbril moesten pakken, want er zwommen vissen, gekke schelpdieren en zeesterren met een omvang van wel 30cm!! Deze moesten natuurlijk even gepord worden met een stok :P

Na het verkennen van het water in en rondom het hotel zijn we naar het stadje gegaan. Maar nu naar een groot winkelcentrum. Hier hebben we heerlijk rustig rondgesnuffeld!
Tevens hebben we hier een speciale foto voor pa Koster gemaakt :)
Ook kom je in het winkelcentrum met je voeten in een grote aquarium met kleine visjes die aan je voeten zuigen haha.. dit moesten we natuurlijk even proberen!

Toen het geld bijna op was zijn we lekker een hapje wezen eten in een restaurant hier in Sanur.
Een sate-schotel voor Rob en Pork-steak hawaii voor Rianne incl drinken en vervoer terug naar het hotel voor wel EUR. 14,50
Wat lachen ofnie dan!!

Nu dus weer lekker op het strand..
We zijn nu heerlijk ons "happy honymoon"-chocoladetaartje aan het opeten!

Tot Morgen! Groeten Robben en Rianne

• 05 Oktober 2011 - 13:04

Rik:

Klinkt goed ;) Welke duikbrillen hebben jullie mee dan? Hebben jullie trouwen de flippers meegenomen? Nou ja die kosten daar vast toch nix :D

Mzzl

• 05 Oktober 2011 - 13:08

Rianne:

Een van manon geloof ik.. Was echt laggen die grote zeester..
    Flippers zijn we vergeten

• 05 Oktober 2011 - 13:16

Rik:

De nieuwe van Manon die we in Kroatie hebben gekocht?
    Das echt een goeie ;)

Echt zwaar jaloers hierzo... knetter hard aan het werk en jullie daar zo zien zitten...

• 05 Oktober 2011 - 13:23

Riajnne:

Nee niet de nieuwe van manon een van Turkije Geloof ik nog
    Tja dat had IKook toen jullie in Kroatië waren ;)

• 05 Oktober 2011 - 13:24

Jan Nieswaag:

Wel bijzonder allemaal. En hoe bevalt dat, de zon nagenoeg loodrecht boven je hoofd. Als je nog eens op een locale markt komt moet je maar eens kijken of er nog een partij gebruikte postzegels van Indonesie liggen, wel flink afdingen voor mij hoor. Ben niet zo rijk meer. Voor de rest ziet het er wel zeer lux uit zech en wat een verwennerij. Kijk maar uit voor je buikje.

• 05 Oktober 2011 - 13:59

Rianne Koster:

De eerste Indonesische postzegel is onderweg hoor Jan :)

• 05 Oktober 2011 - 14:09

Maarten En Esther:

Wat ziet dat er allemaal ontzettend goed en verzorgd uit zeg!
    Vanavond eet ik lekker stampotje :P.

Palmbomen staat in de schuur dus het lijkt er allemaal wel aardig op ;)

Vergeet de zonnebrand niet Rob, en Rianne doe je zonnebril op als je bij Rob in de buurt komt :P

• 05 Oktober 2011 - 14:29

Jan Koster:

Welke foto bedoelen jullie?
    Die met het vlees of de
    twee gekleurde pakjes?

• 05 Oktober 2011 - 14:30

Jan Koster:

Sorry, was te vroeg met verzenden.
    Ik had niet op de titels onder de
    foto's gekeken.Geweldig lijkt me dat!!!

• 05 Oktober 2011 - 14:48

Daar ben ik weer.
    Het is hier bewolkt en het heeft vandaag
    iets geregend. Als ik de foto's zie
    word ik een beetje jaloers op jullie..
    Wat een mooie plaatjes, geweldig!
    Genieten geblazen

Groetjes ook van mama en Rens
    en natuurlijk James

• 05 Oktober 2011 - 14:52

Aldy:

Superleuk om te horen hoe het daar is.Ziet er echt fantastisch uit.
    Maar Duitsland is vast ook leuk!
    Maar na deze beelden van jullie aan het strand en jullie verhalen lijkt het daar een beetje gewoon.
    Dat roze jurkje is leuk!
    Veel plezier!

• 05 Oktober 2011 - 15:38

Elna Nieswaag:

Erg leuk jullie te volgen via deze site.
    Namens oma een hele fijne vakantie was ze vergeten. Geniet ervan.

• 05 Oktober 2011 - 20:07

Ineke Larooij:

Dat ziet er allemaal geweldig uit.
    Bbrrr..dat gekriebel van die visjes aan je voeten, lijkt me nou helemaal niks.
    Haha..Rianne in een kano op zee. Das nog eens wat anders dan samen met Gerke op een opblaaskrokodil op de Noord-AA. Maar goed das ook alweer jaaaaren geleden.
    Geniet ervan

• 07 Oktober 2011 - 13:36

Maarten En Esther:

Voetjes bij de vissen in de bak...
    There's something in the water ;)