dag 7 - Mas en Batur Vulkaan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu dag 7 - Mas en Batur Vulkaan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

dag 7 - Mas en Batur Vulkaan

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Een Welgemeende goedenavond gewenst!

Zo... we zijn weer op het resort aangekomen na een lange dag.

Na het uitgebreide ontbijt werden we weer gehaald om verschillende bezienswaardigheden van Bali te bezoeken. We reden als eerste naar een dorpje niet zover van hier om een echte Barongdans mee te maken. Je weet wel... die bekende leeuwenkoppen enzo.. Echt leuk om te zien. Ze hadden een nederlandse uitleg erbij zodat wij ook wisten wat nu eigenlijk zagen.

Hierna naar het dorpje Mas, dat bekend staat om haar houtsnijwerk. Het hele dorp maakt hier van allerlei soorten hout de mooiste creaties! Ook wil men dit graag aan de toeristen verkopen voor echt achterlijk hoge prijzen.
Desalniettemin was het wederom indrukwekkend om te zien!

Hierna naar de actieve vulkaan Batur. Die we van een afstandje konden zien. Hier hebben we een lunchbuffet gehad, met uitzicht op deze vulkaan. Dit is de laatst actieve vulkaan op het eiland. Maar omdat deze actief is wonen er veel mensen omheen. best gevaarlijk, maar wel hele gezonde grond!

Nog even een paar mooie foto's maken van het uitzicht en de verkopers van je afslaan en we stapten weer in de bus. Weer een tempel bekijken! (ze hebben er duizenden!
Dit keer was het een grote tempel waar koud water uit de grond kwam borrelen. heel apart om te zien.
omdat er morgen een grote ceremonie gaat plaats vinden waren ze nu met de voorbereidingen bezig. dat wil zeggen: de offers worden gebracht. Veel fruit, kokosnoten, rijst maar ook levende dieren. We moesten even flink aan de kant toen er een groot varken werd binnenbracht om eerst te reinigen in het heilige water, en voor morgen dus geslacht te worden. Het beest gilde het uit... Dan weet je natuurlijk wel hoe de dames reageren...

Na de speklappen gemarineerd te hebben gingen we naar een grote kruidentuin. Opzich hadden we dit al gezien, maar deze was toch echt veel grote en nette aangelegd. We hebben kruidnagel, bananen, witte peper, zwarte peper, gember, citroengras, rode peper, avocado, guave, koffie, ananas en nog veel meer zien groeien aan de planten. Dit keer niets gekocht in het winkeltje. Maar toen... weer zo'n verkopende plattelandsvrouw. Ze boot me een fiets en een motor aan. En ik kon het niet afslaan.. Toch wel even van 300.000 naar 100.000 afgedongen en dan toch meenemen in de bus. gelukkig is het een miniatuur dus het past in de koffer.

Vanavond zijn we eens lekker naar de Pizzahut gegaan. Even een gewone pizza met een glas cola ipv rijst met veel kruiden en vage sapjes haha.

Voor morgen hebben we zelf een privéchauffeur besteld om de hele dag naar de grote Safari van Bali te gaan. je schijnt er met allerlei dieren op de foto te kunnen!

We hebben er zin in! Nu lekker relaxen op de kamer met een paar koude flesjes heineken!

Tot morgen!

• 10 Oktober 2011 - 12:34

Nel:

Klinkt weer helemaal goed! Rusten jullie ook nog wel een beetje uit? Haha ;) ben benieuwd naar de fotos van morgen met de dieren..en hebben jullie nig een ritje op een olifant gepland? Geniet nog maar ff, jullie mogen al bijna weer naar huis :p

Doeiii xxx nel

• 10 Oktober 2011 - 12:35

Nel:

Doeiii xxx nel

• 10 Oktober 2011 - 12:54

Rianne Koster:

Hari Keluarga,

Bahasa Indonesia tidak ada masalah bagi kami. bisa digunakan untuk itu dengan cepat.
    kita berbuat baik diam-diam. dan besok akan melihat monyet!

Dan satu hal lagi: itu adalah empat tiga puluh derajat.

Bersenang-senang di Republik Ceko!

• 10 Oktober 2011 - 12:59

Rik:

Hoi vakantiegangers,

Zo te zien genieten jullie met volle teugen van het indonesische landschap en haar cultuur.
    Geniet ervan en veel plezier morgen met de diertjes... wel ff met een leeuw of olifant op de foto ;)

Gr uit BRNO.

• 10 Oktober 2011 - 16:04

Jan Koster:

Hallo, daar ben ik ook weer eens.
    Zo te lezen maken jullie best wel
    veel mee op Bali.
    Geweldig die vulkaan en die
    yoga stand van Rianne.
    James mist jullie.
    Hij is net uit geweest en z'n brokken
    weer gehad.

Groeten uit het koude Enschede

• 10 Oktober 2011 - 16:05

Jan Koster:

Oh, ik zag dat Rik ook weer actief
    was vanuit Brno in Tjechie.
    Rik, ook via deze weg succes
    en tot woensdag.

Grt je pa

• 10 Oktober 2011 - 18:04

Jan En Aldy:

Lieve Rianne en Rob,
    Wauw, de verhalen worden steeds exotischer. Kan iemand alleen dat indonesisch voor mij vertalen?
    Daar ben ik nog niet zo goed in.
    Ik dacht al, waar blijven de apen en de oliefanten, maar die komen nu dan toch in beeld.
    Rob, neem je die eigengebrande koffie mee? Zou die lekker zijn?
    Groetjes, Jan en Aldy

Groetjes uit Duitsland, wij genieten ook erg. En Jan en Inge, bedankt dat jullie voor James zorgen, dat is toch wel erg makkelijk voor ons.
    Groetjes, Jan en Aldy

• 10 Oktober 2011 - 19:28

James:

Woef wooef,
    ik mis julie.
    Maar ik baal hier nie.
    Lekker eten hier, beetje te veel
    elke dag.Npg veel plezier.Woef.
    Ps, nemen een botje voor me mee,

• 11 Oktober 2011 - 01:26

Rob:

Goede morgen,

We zitten nu aan het ontbijt. Voor de verandering een verdieping hoger, met nog meer uitzicht over het strand en zee!

Rik, hoe is hts BRNO? Gaat alles volgens plan? Vergeet je niet genoeg pivos te drinken?

Rianne mist James ook!

Jan en Aldy, nogmaals veel plezier in Duitsland! We komen daarna snel weer naar Zoetermeer om de foto's te laten zien!

Voor de rest.... Werkse!

• 11 Oktober 2011 - 17:35

Ineke & André:

Dag stel,

Gezellig dat we ook mogen mee genieten van jullie bijzondere verhalen!
    Genieten dus..!

Liefs van ons