Dag 8 - Safaripark Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 8 - Safaripark Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Safaripark Bali

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Beste volgers,

Vandaag konden we wat rustige aan doen. We hadden een chauffeur om 10:00 besproken in de lobby.
We hebben dan ook heerlijk op de eerste verdieping ontbeten met een fantastisch uitzicht over de strand en zee.

In de lobby ontmoeten we onze chauffeur. Kim was zijn naam. We liepen naar een wat oude Honda Civic. Maar eenmaal met hem aan de klets en het voelen van de airco was het helemaal in orde.
Hij wist ons veel te vertellen over Bali, en wou, net zoals iedereen, ons wel overal naar toe rijden.
(We gaan dan ook met hem een dag weg om met dolfijnen te zwemmen)
Maar goed.. eerst het safaripark Kim...

Kim hielp ons bij de entree, en de uitleg van het park. daarna moest hij buiten blijven en wachtte hij totdat wij uitgekeken waren.

Je kon een fantastisch programma volgen om alles te kunnen zien.
We begonnen met een dierenles-voorstelling. ze begonnen met hamsters, ratten en cavia's en zo telkens een slag groter tot de wasberen en de apen. Telkens kwam er dan ook een tweepaar het podium op. de een met een nog bijzondere opkomen dan de anderen.

Hierna naar het Olifanten-baden. Hier kon je de olifanten voeren en samen met ze op de foto.
Aansluitend de olifantenshow. Ook hier werd uitgelegd hoe slecht de mens omging met deze grote prachtige dieren. Een mooie show met leuke moves. Uiteindelijk mochten we ook met hen op de foto.

Toen door naar de apen. Dit was echt te gaaf. Zo'n mooi dier dat op je schoot zit. Echt net een mens.
Even later zijn we in het slangenhok ook met een grote gele slang op de foto geweest. En even later nog met een mooie papegaai.

Tussendoor hebben we bij het voeren van de grote witte tijgers gekeken.
Nog even gekeken bij de zwembaden (geen zwem spullen meegebracht) en door om even te lunchen.
We hebben dan ook op de beste plek een broodje gegeten. Aan het raam met een ronkende tijger naast ons. Echt supergaaf!!

Onderweg naar de laatste attractie hebben we nog na Rob zijn wens een rondje op een kameel gedaan! Toch leuk om op je huwelijksreis te doen!

De laatste attractie was de echte Safaritocht door de jungle. Wel een aangelegde jungle, maar een jungle met 3 thema's nl: Zuid-Amerika, Afrika en Indonesië. Bij elk thema uiteraard de bijbehorende dieren. Zo hebben we Neushoorns gezien, Nijlpaarden, krokodillen, beren, antilopen etc etc.

Echt een fantastische belevenis! Wat vooral opvallend is hoe makkelijk ze met de dieren omgaan. En hoe dichtbij je als bezoeker mag komen.
Je mocht bijna elk dier wel aanraken of met ze op de foto.

Eenmaal weer buiten stond Kim ons al zwaaiend op te wachten (ivm zijn fooi natuurlijk) Terug gekomen op het resort konden we nog even een duik nemen in het zwembad voordat de zon onderging. En vanavond na deze drukke dag weer lekker gegeten met live muziek.

Morgen gaan we naar Ubud en Tana-Lot. Als het meezit kunnen we hier de mooiste zonsondergang zien van Bali!

Wij gaan weer even nagenieten! Tot morgen!

• 11 Oktober 2011 - 13:20

Manon:

Het klinkt echt helemaal top!! Ben blij dat jullie het zo leuk hebben..
    Het holtwikresort bevalt trouwens prima..

Heel erg veel plezier en slaap lekker :)

Liefs manon

• 11 Oktober 2011 - 14:11

Jan Koster:

Geweldig om te zien
    al die wilde dieren en vooral dat rare
    beest naast die papegaai.

Het lijkt me gigantisch mooi om daar
    een keer heen te gaan.
    Ik zal het met Inge overleggen
    wanneer we gaan.

Groeten Pa

• 11 Oktober 2011 - 14:54

Elna Nieswaag:

Wauw al die dieren gaaf hoor. Maar die slang niets voor mij. Ja Rianne en dieren die heeft zeker volop genoten. Ze wilde vast dat lieve aapje mee naar huis nemen.
    De verhalen zijn erg mooi en lollig geschreven ( Volgens mij maakt Rob ze, klopt dat?) geweldig hoor.
    Morgen weer veel plezier. Kijk al weer uit naar een nieuw verhaal.
    Gr

• 11 Oktober 2011 - 16:10

James:

Hallo, daar ben ik weer.
    Net met Jan wandelen geweest,
    het is hier hondeweer, regen en wind.
    Kletsnat geworden buiten,
    zit nu met Jan achter laptop
    jullie foto's te bekijken.
    Dat is mij te eng daar, ik blijf lekker
    bij de kachel, lekker warm.

Tot morgen
    James

• 11 Oktober 2011 - 19:24

Jan Koster:

Nog even een berichtje uit het natte
    en koude Nederland.
    Morgen veel plezier in Ubut.
    Wij gaan zaterdag met Rens naar
    de Arena in Amsterdam voor
    een rondleiding in het stadion.
    Ik heb de kaarten voor de wedstrijd van
    Twente al in huis, jullie kunnen ook mee,
    ik heb vijf kaarten.
    See you

• 11 Oktober 2011 - 21:50

Ineke Larooij:

Mooie foto's,,!
    Maar die slang...!!! Ik had het niet gedaan!! Dat aapje natuurlijk wel.
    Leuk om jullie elke dag te kunnen volgen.

• 12 Oktober 2011 - 13:44

Rianne:

Jaa ik vond de dieren helemaal leuk !!!!
    Het aapje was net een klein kindje echt super lief..
    Mis jamesje wel een beetje maar leuk dat hij met jou achter de laptop zit haha..
    Twente ja leuk tulk gaan wij mee..
    Maar wel een beetje slecht dat jullie naar de arena gaan ajax bleeehh
    Xx

• 12 Oktober 2011 - 13:45

Rianne:

Rob schrijft inderdaad de verhaaltjes had ik niet zo mooi gekund:)

• 12 Oktober 2011 - 13:55

Baasje:

Hoi James,
    Eet je niet alles op wat Jan je geeft anders word je veel te dik. Gelukkig weet ik dat je een verstandige hond bent. En als je uit wil maar Jan wil weer eens niet door de regen gewoon over zijn broek heen plassen mag van mij;);)
    Woef woef woefje van je liefste baasje