Dag 4 - Vleermuizengrot en watertempel - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 4 - Vleermuizengrot en watertempel - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Vleermuizengrot en watertempel

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Dag Lezers!

Alweer een dag veel beleefd! Maar laat ik maar beginnen met het Balinees diner van gisteravond. Een grote zaal, versierd met allerlei kleuren vanuit het hindoeïsme en een groot podium.
Gisteravond hadden we een enorm uitgebreid buffet met op 3 plekken life-cooking en heel veel soorten gerechten! De bedoeling was dan ook dat iedereen kleine hapjes nam, en zo van elk gerecht iets nam. dit om alle gerechten van Bali te proeven.
Na het eten was er een traditionele dans die werd uitgevoerd door verschillende dames en heren. Naast het podium zat een orkest op de grond met elke een eigengemaakt muziekinstrument. Totaal plaatje was echt heel leuk om te zien...!
Kortom een geslaagde avond!

Vanmorgen weer vroeg uit de veren.
Eerst zijn we naar de vleermuizengrot geweest, deze is samengevoegd met de tempel van het water. wederom houdt deze de demonen tegen. maar dit keer wel op een bijzondere dag. We hebben de crematie voor het dorp meegemaakt. Veel mensen die traditiegetrouw het as in zee strooien en daarna naar de vleermuizengrot-tempel gaan.

Na deze belevenis zijn we naar het Waterpaleis geweest. Dit is bronwater, en wederom staat hier een tempel met een vijver water. dit is door de priester omgedoopt tot heilig water.
Hier hebben we tevens een plaatselijke boer lastig gevallen om een kokosnoot te proeven en eruit te drinken. voor 10000 roepia kon dit! (€ 0,85 )

Even lunchen bij een plaatselijk restaurant en door naar het oudste stadje van Bali. de mensen hier trouwen bijv alleen maar met mensen uit dit dorp. en alles delen zij dan ook zoals land, huizen, vee etc.
Hier een hele leuke souvenir gekocht voor thuis!

Vanavond op aanraden van andere Hollanders uit eten geweest bij een mooi restaurant wanneer we daarna naar de plaatselijke night-market zijn gegaan. Elke keer weer adembenemend om te zien hoe de bevolking hier leeft, woont en werkt.

Tot morgen! Dan gaan wij duiken met een prive-instructeur! En jullie? :P

• 07 Oktober 2011 - 12:44

Foto's !
    Hahaha... Ziet er lekker uit hoor, ja en het eten ook ;)
    Er is een busongeluk gebeurd op Java, een eiland vlak naast dat van jullie. Niet te vertrouwen die mensen daarzo :P

• 07 Oktober 2011 - 12:58

Rob:

Haha ze rijden hier namelijk echt als idioten!! Hoe bevalt het in het holtwikresort?

Groeten je broer! En plang plang!!
    Betekend rustig aan! Haha, daar zijn ze goed in!!

Mzlzzl

• 07 Oktober 2011 - 12:59

Rik:

Werd er iemand gecremeerd dan? iemand van de lokale bevolking ofzow...
    Echt uber jaloers hierzoo hoor.

• 07 Oktober 2011 - 13:08

Rob:

Die waren vanmorgen al gecremeerd, maar dat cremeren doen ze met het hele dorp voor 10 jaar in 1 dag. Dus meerdere lichamen tegelijk die dus al jaren bewaard worden. Dit omdat ze gewoon geen geld hebben hiervoor. Wel worden de lichamen tussentijds begraven. Dat kost niets.. Ja alleen een paar zweetdruppels.. En vandaag dus cremeren, as uitstrooien en een grote massa ceremonie

• 07 Oktober 2011 - 13:09

Rik:

Het resort is prachtig, we hebben zelfs een palmboom naast de bank !
    Moet zondag, maandag en dinsdag naar Tjechie voor Motorola, ga samen met de directeur :D
    Heb ik ook nog een beetje vakantie ;)

De foto's zijn weer prachtig hoor, heel veel plezier vanavond.

• 07 Oktober 2011 - 13:10

Rik:

Hoeveel lichamen doen ze dan in 1 keer? Stinkt dat niet enorm...?
    Wel vet dat je een stuk van hun cultuur zo kan meemaken!

• 07 Oktober 2011 - 13:16

Rob:

Nee ruik je niet.. Ze zijn nu voor ons in de zee aan het vissen met een oud bootje en een net... Echt heel primitief.

Wat mooi dat je meegaat naar tjechie!
    Geniet er van! En laat Ze even een poepie ruiken!

Wij gaan nu weer uit de wifi zone, tot morgen!

• 07 Oktober 2011 - 13:48

Jan Koster:

Lekker die kokosnoot of niet?
    Leuke foto's.
    Neem even een paar toetjes mee.

Veel plezier morgen en doe voorzichtig
    met het duiken. (niet te diep)

Grjs

• 07 Oktober 2011 - 16:37

Elna Nieswaag:

Erg kleurrijk die danseressen.
    Morgen veel plezier bij het duiken.

• 07 Oktober 2011 - 16:54

Oma Nieswaag:

elna leest iedere dag via de telefoon jullie verhaal voor. leef dus op deze manier met jullie mee. foto's zie ik wel volgende week bij elna op de computer. als ik de verhalen zo hoor is alles wel heel erg mooi en beleven jullie heel veel.
    Liefs Oma Nieswaag en geniet er van.

• 08 Oktober 2011 - 12:16

Rik En Mama:

Hoi Indo's

Hebben jullie een leuke dag gehad?
    Wij willen graag weten in welk resort jullie zitten dan kunnen we hier er plaatjes bij zoeken, dan lijkt het alsof wij ook een beetje op vakantie zijn...

Gr Rik en Mama

• 08 Oktober 2011 - 12:26

Rianne:

We zitten in hotel puri santrian in Samir Bali..

Hoe is het met jamesje.. Hier lopen best veel zwerfhonden wil ze allemaal wel meenemen als vriendjes voor james