Dag 9 - Ubud en het Apenbos - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu Dag 9 - Ubud en het Apenbos - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Ubud en het Apenbos

Door: rianenrob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Dag Thuisblijvers,
We hebben het buikje weer rond gegeten zeg! We hebben een supergoed restaurant gevonden dat echt bij ons past! Helemaal tevreden dus!
Vandaag een lange dag gehad! Vanmorgen konden we dan wel een uurtje later beginnen om de dag te eindigen bij zonsondergang.
Maar eerst begonnen we in Ubud. Ubud heeft 5 dorpjes. Elk dorpje heeft een eigen vakmanschap. Een beeldhouwdorp, een kunstenaarsdorp, een houtsnijwerkdorp, een linnendorp en een rietendorp. Elk dorp dus met eigen handwerk.
Vandaag hebben we bij de beeldhouwers en kunstenaars gekeken. Erg leuk om te zien, maar beide te groot of te zwaar om even als souvenir te kopen.
Hierna hebben we in het centrum het oude paleis bekeken waar ooit de koning woonde. Hier was ook een grote markt waar we even gesnuffeld hebben en we hebben ook hier weer eens souvenirs gekocht!

Hierna naar een groot bos. Ook wel apenbos genoemd. De aap leeft hier namelijk gewoon in het wild. En in dit bos zitten er na schatting +/-400. Dat was dus weer even lachen geblazen. Op de parkeerplaats liepen ze al tussen de auto’s. En er werd nog even gezegd sieraden onnodige dingen en waterflessen in de auto te laten. Dit bleek later ook echt nodig! Een man voor ons liep met een flesje water en hij was deze fles binnen 10 tellen kwijt. Het aapje kwam aangesneld en greep het flesje (ook apen hebben dorst). We zagen nog een moederaap met een klein kindje. En Opa aap die bij zijn kleinzoonaap luizen aan het zoeken is. Je kon ook hier weer bananen voeren aan deze geweldige beestjes. Helaas werd dit wel afgeraden omdat een chagrijnige aap nog wel een kon bijten.

Hierna zijn we doorgereden naar een goed restaurant waar we tijdens het eten uitzicht hadden over een groot bos.

Na het eten gingen we weer eens naar een tempel. Ook dit was weer een mooie grote tempel. Ook wel drijvende tempel genoemd. In Nederland noemen we het gewoon een eiland. Haha.
Hier even rustig rondgelopen, en vanuit de toren konden we goed zien hoe de opbouw van dit terrein was. Het was namelijk bekend om zijn grote park eromheen en de grachten van water.

Aansluitend gingen we door naar de westkust. We gingen de Tanah Lot bezoeken. Een grote rots in de zee waar een grote tempel op gebouwd is. Vroeger was er een priester die na het bouwen van de tempel tegen de slangen heeft gezegd de rest van hun bestaan op deze rots te passen. En zodoende kon je (uiteraard tegen betaling) de slangen bekijken.
Deze grote rots is bij eb te bezoeken, en bij vloed alleen per boot. Uniek om te zien hoe deze grote locatie helemaal droog komt te liggen. Nog iets veel bijzonders is dat deze rots midden in de zee een zoetwaterbron heeft. Dit is zeer uniek op de wereld. Hier kon men zijn gezicht wassen, en dan werd de gezegend door de priester. Uiteraard moest Rob dat even meemaken! Je word besprenkeld en je krijgt rijst op de voorhoofd en ter versiering een bloem achter je oren.

De tijd vloog, en het water kwam al op. Een stukje ophoog lopen en we konden echt fantastische foto’s van de zonsondergang maken! Ook dit moest vrij vlot gebeuren, want de zon gaat hier sneller onder dan in Scheveningen.

Morgen gaan we de laatste Bali-impressie tour maken. Deze reis gaat naar de moedertempel van Bali! Tot morgen!

• 12 Oktober 2011 - 13:55

Jan Koster:

Hallo, ik ben vandaag de eerste
    die reageert. Prachtig om te zien
    die foto's weer. Het lijkt me geweldig
    om dat ook een keer te zien.
    Het is hier koud, ongeveer 12 graden,
    het regent de hele dag, Niks aan buiten.
    Zo te zien is het daar wel iets beter.

Tot het volgende bericht, Pa

• 12 Oktober 2011 - 14:00

Rianne Koster:

Dag Pa,

Tis hier dan inderdaad een stuk beter! Tis alweer 22:00 uur hier en ik heb nog geen biertje gehad.. snel naar de kamer! Werkse nog even en tot gauw!

• 12 Oktober 2011 - 14:01

Jan Koster:

Ja, zo' pilsje heb ik ook wel zin aan.
    Moet nog een uur werken,
    dan vanavond naar zang en dan........

groeten

• 12 Oktober 2011 - 15:16

Elna Nieswaag:

Vanmiddag op het werk in de huiskamer groep een DVD gezien over Indonesie. Bali Jakarta Sumatra enz. Maar Die drijvende tempel die jullie gezien hebben vandaag heb ik ook gezien op de DVD meer dingen waarvan ik dacht he heb ik die niet op de foto's gezien bij Rob en Rianne .Ben in de Indonesie moed.
    Veel plezier morgen.

• 12 Oktober 2011 - 16:09

Ineke Larooij:

Zo dat zijn mooie beeldhouwwerken. Dat je die niet gewoon in je koffer stopt en mee neemt naar Nederland voor op je tafel.
    Leuk souveniertje toch??

• 12 Oktober 2011 - 18:40

Jan En Aldy:

We zitten weer gezellig in het restaurant jullie verhalen te lezen.
    Leuk zeg, met die dieren.
    Volgens ons is die tijger van Rob een leeuw.
    Wij zijn ook naar een dierenpark geweest en hebben zelfs een beer gezien, maar we mochten hem niet aaien.
    Wij hebben hier nog niet veel regen gehad, het is hier vast beter dan in Nederland, en James wil straks vast niet meer mee met ons, hij wordt dik verwend.

• 13 Oktober 2011 - 07:19

Rik:

Hoe is het nu met jullie? Ik hoorde dat er een aardbeving was geweest... Hebben jullie daar nog iets van gemerkt/last van gehad?

Groeten Rik

• 13 Oktober 2011 - 07:26

Rens En Inge:

was die aardbeving bij jullie in de buurt ,?
    want je schrikt wel...

• 13 Oktober 2011 - 07:41

Maarten En Esther:

Zier er echt geweldig uit daar!!!!
    Hoe zijn de Squash banen daar?

• 13 Oktober 2011 - 10:12

Jan Koster:

Hallo, het was hier koud vanmorgen
    schrik niet 3 graden en mist.
    brrrrrrr
    Nu schijnt de zon weer, 13 graden.

Ik hoorde ook van de aardbeving.
    Ik hoop niet bij jullie in de buurt.

Groeten Pa

• 13 Oktober 2011 - 10:59

Rianne Koster:

Grond trilde hier wel behoorlijk, en Nusa Dua ligt dichtbij. Maar het valt allemaal reuze mee. In het hotel naast ons brak wel een beetje paniek uit. Maar ons hotel is haast alleen maar laagbouw en niet zo massaal.

Gaat goed dus hier!