Eerste dag duiken in Key West - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu Eerste dag duiken in Key West - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Rianne koster - WaarBenJij.nu

Eerste dag duiken in Key West

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg Rianne

04 September 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Hoihoi,

Gisteren hebben we de avond leuk afgesloten met een etentje bij een plaatselijk restaurant waar de sheriffs een tafeltje verderop nog wat overleg hebben.
Vanmorgen om 6:30 uit bed, omdat we om 7:15 in de auto moeten zitten..
eenmaal aangekomen even inchecken en dan aan boord van het volgende schip :).
het is ongeveer 50 min varen naar het eerste wrak. maar omdat er een te sterke stroming is gaan we naar een ander wrak genaamd: Duane. ook een schip die er al vanaf 1940 ligt. De duik was er pittig omdat er een sterke stroming staat en hoge golven.. de boot klappert op en neer, en hier en daar valt een duikfles.. hihi.. maar uiteraard gaan we naar beneden en zien we al snel het grote schip liggen.
We zijn met een gids in het schip geweest op 32 meter diepte en hebben er wat omheen gezwommen. heel indrukwekkend!! terug aan boord voelden we de enorme golven toch wel een beetje in ons maag maar gingen al snel de tweede keer van boord om een tweede duik te maken op een prachtig stuk rif dat niet dieper lag dan 10 meter.
Hier hebben we ook van allerlei mooie vissen gezien en een heerlijk ochtend gehad. smiddags zijn we naar het "History of dive museum" geweest. kleinschalig en best leuk. daarna wat boodschappen gedaan en toen lekker gerelaxt op ons resort. vanavond gaan we weer een leuk restaurantje opzoeken en morgen weer duiken... maar dan op het grootste en mooiste wrak hier in de omgeving!

groetjes!!

• 04 September 2014 - 07:50

Jan:

Lekker gedoken zie ik wel, helder water
    zo te zien. Genieten zou ik zeggen,
    maar dat doen jullie wel.
    Veel plezier met de volgende duik.

Jan

• 04 September 2014 - 10:25

Jan En Aldy:

Wat een schitterende dingen beleven jullie toch.
    En wat een uitzicht vanaf je balkon!
    Geweldig!
    Succes met de volgende duik.
    Inmiddels is in Nederland de zon ook doorgebroken,
    dus wij kunnen ook lekker in de zon zitten,
    Groetjes, Jan en Aldy